Hi everybody,
I am working on an existing Neos project an after some modifications in our packages, I run in a problem, I cannot explain.
Our plugins which are based on ActionController do not work anymore but throw an error (see below). It looks like $objectManager is not injected. I have no idea how this could happen and where I should start with my research. Maybe someone has a hint, where to look.
My current Neos version is the latest 8.3 - I know this is not much information, but at the moment I do not know more about the problem and hope, somebody already had a simiar problem.
Exception [0] in line 271 of /var/www/html/Packages/Framework/Neos.Flow/Classes/Mvc/Controller/ActionController.php: Call to a member function get() on null
100 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::getPublicActionMethods(NULL)
99 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::resolveActionMethodName()
98 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::processRequest(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
97 Neos\Flow\Mvc\Dispatcher_Original::initiateDispatchLoop(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
96 Neos\Flow\Mvc\Dispatcher_Original::dispatch(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
95 Neos\Neos\Fusion\PluginImplementation_Original::evaluate()
94 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Neos\Fusion\PluginImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…t<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.Obis:LoginForm>", array|18|, array|5|)
93 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…t<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.Obis:LoginForm>", NULL, "Exception")
92 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…t<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.Obis:LoginForm>")
91 Neos\Fusion\FusionObjects\RendererImplementation_Original::evaluate()
90 Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation_Original::evaluate()
89 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…eos.Neos:ContentCase>/default<Neos.Fusion:Matcher>", array|6|, array|5|)
88 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…eos.Neos:ContentCase>/default<Neos.Fusion:Matcher>", NULL, "Exception")
87 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…eos.Neos:ContentCase>/default<Neos.Fusion:Matcher>")
86 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::renderMatcher("default")
85 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::evaluate()
84 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…<Neos.Neos:ContentCollectionRenderer>/itemRenderer", array|7|, array|5|)
83 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…<Neos.Neos:ContentCollectionRenderer>/itemRenderer", NULL, "Exception")
82 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…<Neos.Neos:ContentCollectionRenderer>/itemRenderer")
81 Neos\Fusion\FusionObjects\MapImplementation_Original::evaluate()
80 Neos\Fusion\FusionObjects\LoopImplementation_Original::evaluate()
79 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\LoopImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…her>/renderer<Neos.Neos:ContentCollection>/content", array|11|, array|5|)
78 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…her>/renderer<Neos.Neos:ContentCollection>/content", Neos\Fusion\FusionObjects\TagImplementation)
77 Neos\Fusion\FusionObjects\AbstractFusionObject::fusionValue("content")
76 Neos\Fusion\FusionObjects\TagImplementation_Original::getContent()
75 Neos\Fusion\FusionObjects\TagImplementation_Original::evaluate()
74 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\TagImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…maryContent>/default<Neos.Fusion:Matcher>/renderer", array|14|, array|6|)
73 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…maryContent>/default<Neos.Fusion:Matcher>/renderer", Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation)
72 Neos\Fusion\FusionObjects\RendererImplementation_Original::evaluate()
71 Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation_Original::evaluate()
70 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma….Neos:PrimaryContent>/default<Neos.Fusion:Matcher>", array|6|, array|5|)
69 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma….Neos:PrimaryContent>/default<Neos.Fusion:Matcher>", NULL, "Exception")
68 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma….Neos:PrimaryContent>/default<Neos.Fusion:Matcher>")
67 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::renderMatcher("default")
66 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::evaluate()
65 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…tentseite>/body<Neos.Fusion:Template>/content/main", array|8|, array|5|)
64 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…tentseite>/body<Neos.Fusion:Template>/content/main", Neos\Fusion\FusionObjects\TemplateImplementation)
63 Neos\Fusion\FusionObjects\Helpers\FusionPathProxy_Original::objectAccess()
62 Neos\FluidAdaptor\Core\ViewHelper\TemplateVariableContainer::extractWithAccessor(Neos\Fusion\FusionObjects\Helpers\FusionPathProxy, "main", "object_access")
61 TYPO3Fluid\Fluid\Core\Variables\StandardVariableProvider::extractSingleValue(Neos\Fusion\FusionObjects\Helpers\FusionPathProxy, "main", "object_access")
60 TYPO3Fluid\Fluid\Core\Variables\StandardVariableProvider::getByPath("content.main", array|0|)
59 Neos\FluidAdaptor\Core\ViewHelper\TemplateVariableContainer::getByPath("content.main", array|0|)
58 Frontend_Node_action_show_f6e52e8a6b58ad09214fb1558ed9d02339a690d7::{closure}()
57 Frontend_Node_action_show_f6e52e8a6b58ad09214fb1558ed9d02339a690d7::render(Neos\FluidAdaptor\Core\Rendering\RenderingContext)
56 TYPO3Fluid\Fluid\View\AbstractTemplateView::render()
55 Neos\Fusion\FusionObjects\TemplateImplementation_Original::evaluate()
54 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\TemplateImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…tcher>/element<DAV.MagazineBase:Contentseite>/body", array|16|, array|5|)
53 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Ma…tcher>/element<DAV.MagazineBase:Contentseite>/body", Neos\Fusion\FusionObjects\HttpResponseImplementation)
52 Neos\Fusion\FusionObjects\AbstractFusionObject::fusionValue("body")
51 Neos\Fusion\FusionObjects\AbstractArrayFusionObject::evaluateNestedProperties()
50 Neos\Fusion\FusionObjects\HttpResponseImplementation_Original::evaluate()
49 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\HttpResponseImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.MagazineBase:Contentseite>", array|21|, array|6|)
48 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.MagazineBase:Contentseite>", NULL, "Exception")
47 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>/element<DAV.MagazineBase:Contentseite>")
46 Neos\Fusion\FusionObjects\RendererImplementation_Original::evaluate()
45 Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation_Original::evaluate()
44 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\MatcherImplementation, "root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>", array|6|, array|5|)
43 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>", NULL, "Exception")
42 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root<Neos.Fusion:Case>/documentType<Neos.Fusion:Matcher>")
41 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::renderMatcher("documentType")
40 Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation_Original::evaluate()
39 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluateObjectOrRetrieveFromCache(Neos\Fusion\FusionObjects\CaseImplementation, "root", array|13|, array|6|)
38 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::evaluate("root", NULL, "Exception")
37 Neos\Fusion\Core\Runtime_Original::render("root")
36 Neos\Neos\View\FusionView_Original::render()
35 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::renderView()
34 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::callActionMethod()
33 Neos\Flow\Mvc\Controller\ActionController::processRequest(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
32 Neos\Flow\Mvc\Dispatcher_Original::initiateDispatchLoop(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
31 Neos\Flow\Mvc\Dispatcher_Original::dispatch(Neos\Flow\Mvc\ActionRequest, Neos\Flow\Mvc\ActionResponse)
30 Neos\Flow\Mvc\DispatchMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
29 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
28 DAV\MagazineBase\Middleware\ArchiveYearNotFoundMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
27 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
26 Neos\Flow\Http\Middleware\SecurityEntryPointMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
25 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
24 Neos\Flow\Http\Middleware\RequestBodyParsingMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
23 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
22 Neos\Flow\Mvc\FlashMessage\FlashMessageMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
21 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
20 Neos\Flow\Http\Middleware\PoweredByMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
19 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
18 Neos\RedirectHandler\RedirectMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
17 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
16 Neos\Flow\Mvc\Routing\RoutingMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
15 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
14 Neos\Neos\Routing\RequestUriHostMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
13 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
12 Neos\FluidAdaptor\Core\Widget\AjaxWidgetMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
11 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
10 Neos\Flow\Http\Middleware\SessionMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
9 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
8 Neos\Flow\Http\Middleware\MethodOverrideMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
7 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
6 Neos\Flow\Http\Middleware\TrustedProxiesMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
5 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
4 Neos\Flow\Http\Middleware\StandardsComplianceMiddleware_Original::process(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest, Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain)
3 Neos\Flow\Http\Middleware\MiddlewaresChain_Original::handle(GuzzleHttp\Psr7\ServerRequest)
2 Neos\Flow\Http\RequestHandler::handleRequest()
1 Neos\Flow\Core\Bootstrap::run()